KI-basierte Systeme im Kontext von Corporate Learning
Type
doctoral thesis
Date Issued
2023-02-20
Author(s)
Abstract
This thesis focuses on the question of how AI-based systems can be used as strong partners for learning and development (L&D) professionals. The qualitative study focuses on a strategic-conceptual level and provides a basis for theory development as well as the design of this little-researched topic from a human resource development perspective.
Abstract (De)
Im Rahmen dieser Forschungsarbeit wird untersucht, wie KI-basierte Systeme als starke Partner für Learning & Development (L&D)-Professionals genutzt werden können. Diese qualitative Forschungsarbeit bewegt sich auf einer strategisch-konzeptionellen Ebene und liefert aus Perspektive der Personalentwicklung eine Grundlage zur Theoriegenerierung und Gestaltung des noch wenig erforschten Themenfelds.
Language
German
Keywords
Betriebliche Fortbildung
Künstliche Intelligenz
Personalentwicklung
EDIS-5272
corporate learning
Bildungstechnologien
EdTech
educational technologies
learning technologies
Artificial Intelligence
learning and development
educational management
Bildungsmanagement
HSG Classification
not classified
HSG Profile Area
None
Publisher
Universität St. Gallen
Publisher place
St.Gallen
Official URL
Subject(s)
Eprints ID
269081
File(s)![Thumbnail Image]()
Loading...
open.access
Name
Dis5272.pdf
Size
14.25 MB
Format
Adobe PDF
Checksum (MD5)
c5368283b58d747e416672349dfea839