Options
Wie wird das «New Normal»?
Journal
SWA-Jahresbericht
Type
journal article
Date Issued
2021-04-20
Abstract (De)
Ausserordentliche Umstände haben das letzte Jahr geprägt.
Nicht nur die Gesellschaft, die Politik und die Regierungen,
sondern auch die Wirtschaft sah sich mit unvorhergesehenen
Veränderungen konfrontiert. Während die
anrollenden Impfungen Hoffnungen auf ein baldiges Ende
wecken, wird die Frage nach dem Aussehen der Welt nach
dem Ende der Pandemie immer relevanter. Eins ist sicher;
dieses sogenannte New Normal wird nicht deckungsgleich
mit der Zeit vor Covid-19 sein.
Nicht nur die Gesellschaft, die Politik und die Regierungen,
sondern auch die Wirtschaft sah sich mit unvorhergesehenen
Veränderungen konfrontiert. Während die
anrollenden Impfungen Hoffnungen auf ein baldiges Ende
wecken, wird die Frage nach dem Aussehen der Welt nach
dem Ende der Pandemie immer relevanter. Eins ist sicher;
dieses sogenannte New Normal wird nicht deckungsgleich
mit der Zeit vor Covid-19 sein.
Language
German
HSG Classification
contribution to practical use / society
Refereed
No
Publisher
SWA-ASA
Publisher place
Schweizer Werbe-Auftraggeberverband
Volume
2020
Number
1
Start page
12
End page
15
Pages
4
Subject(s)
Division(s)
Contact Email Address
mauro.gotsch@unisg.ch
References
LaBerge, L., O’Toole, C., Schneider, J., and Smaje, K. How COVID-19 has pushed companies over the technology tipping point – and transformed business forever. McKinsey. McKinsey Survey (2020). 2 Shah, D., Rust, R. T., Parasuraman, A., Staelin, R., and Day, G. S. The Path to Customer Centricity (2006). 3 Kayworth, T., et al. What is a Chief Privacy Officer? An Analysis Based on Mintzberg’s Taxonomy of Managerial Roles (2005). 4 Lee, J.-Y., and Day, G. S. Designing Customer-Centric Organization Structures: Toward the Fluid Marketing. In: Handbook on Customer Centricity – Strategies for Building a Customer-Centric Organization (eds. Palmatier, R. W., Moorman, C., and Lee, J.-Y., 2019). 5 Van Dijck, J., Nieborg, D., and Poell, T. Reframing platform power. Internet Policy Rev. 1–18 (2019). 6 Teixeira, G. A., da Silva, M. M., and Pereira, R. The Critical Success Factors of GDPR Implementation: a Systematic Literature Review (2020). 7 Handel Heute. Farmy mit Umsatzrekord in 2020. Handel Heute (2021). 8 Farmy. About Us. Farmy (2021). 9 Gebhard, M. Utopia-Studie: Corona-Krise stärkt die Relevanz von Nachhaltigkeit. Utopia (2020). 10 Die Ostschweiz. Regionale Produkte im Trend. Die Ostschweiz (2020). 11 Mühlemann, S. Run auf Hofläden hält noch immer an. SRF (2020). 12 Kopka, U., Little, E., Moulton, J., Schmutzler, R., and Simon, P. What got us here won’t get us there: A new model for the consumer goods industry. McKinsey White Paper (2020). 13 Persönlich. Zeitungs-Newsportale sind nun kostenpflichtig. Persönlich (2021). 14 European Commission. Europe’s moment: Repair and prepare for the next generation. EU Press Release (2020). 15 Schwartz, J. Climate Change Survey: Majority of Voters Support Initiatives – The New York Times. The New York Times (2021). 16 Graham, M. Google, Facebook, other online ad giants will see blowout Q4: Analysts. CNBC (2021). 17 Kang, C., and McCabe, D. House Lawmakers Condemn Big Tech’s ‘Monopoly Power’ and Urge Their Breakups – The New York Times (2020). 18 Coulter, M. Google faces fresh antitrust probes in Europe over data and ads – Business Insider (2021). 19 Chee, F. Y. Qualcomm loses fight against EU antitrust regulators’ data demand. Reuters (2021).
Eprints ID
263050
File(s)
Loading...
open access
Name
Wie wird das new normal SWA_Jahresbericht_2020.pdf
Size
153.64 KB
Format
Adobe PDF
Checksum (MD5)
5646cc35f5a7c206a0fa431cf3cd750c