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Wie generieren Strategieabteilungen Mehrwert : Die Identifikation von wertstiftenden Praktiken und Entwicklung eines Messinstruments
Journal
Controlling : Zeitschrift für erfolgsorientierte Unternehmenssteuerung
ISSN
0935-0381
Type
journal article
Date Issued
2014-09-05
Author(s)
Abstract (De)
Konzernstrategieabteilungen generieren aus Sicht der Geschäfts-, Regional- und Funktionalbereiche Wertbeitrag für die Organisation, indem sie die Bereiche (1) sozial und (2) inhaltlich integrieren und (3) funktional führen. Diese Dimensionen von strategischem Wertbeitrag wurden anhand von Strategieabteilungen aus vier globalen Mehrgeschäftsunternehmen konzeptioniert und in einem Fragebogen messbar gemacht.
Corporate strategy functions create value for the organization by (1) socially and (2) content wise integrating and (3) functionally guiding organizational business, regional and functional units. Using a multiple case study setting of strategy functions in four global multi-business firms these three dimensions of strategic value have been conceptualized and been made measurable in a questionnaire.
Corporate strategy functions create value for the organization by (1) socially and (2) content wise integrating and (3) functionally guiding organizational business, regional and functional units. Using a multiple case study setting of strategy functions in four global multi-business firms these three dimensions of strategic value have been conceptualized and been made measurable in a questionnaire.
Language
German
Keywords
Konzernstrategieabteilungen
Wertbeitrag
Integration
Entwicklung Messinstrument
Corporate strategy function
value creation
integration
measurement instrument development
HSG Classification
contribution to scientific community
Refereed
Yes
Publisher
Beck
Publisher place
München
Volume
26
Number
10
Start page
532
End page
540
Pages
9
Subject(s)
Division(s)
Eprints ID
234244