Options
Arbeitskreis Marktorientierte F&E durch Kundenintegration
Type
applied research project
Start Date
01 February 2004
End Date
31 November 2004
Status
completed
Description
Im Rahmen von sieben Workshops mit 10 Unternehmen wurden Methoden und Prozesse der Kundenintegration diskutiert. Es wurden dabei organsatorische Rahmenbedingungen, kulturelle Einflussfaktoren und generelle wie auch spezifische Erfolgsfaktoren gemeinsam mit den Experten auf der Basis von Praxisbeispielen identifiziert. Ein besonderer Schwerpunkt bildete die Diskussion von Risiken der Kundenintegration und deren Gegenmassnahmen.
Leader contributor(s)
Kausch, Christoph
Member contributor(s)
Enkel, Ellen
Funder(s)
Method(s)
Aufnahmen und Analyse von 20 Fallstudien
Eintwicklung eines Risiko-Modells zur Kundenintegration
Notes
Betreut durch Prof. O. Gassmann
Range
HSG Internal
Range (De)
HSG Intern
Principal
Industrie
Division(s)
Eprints ID
7543
2 results
Now showing
1 - 2 of 2
-
PublicationType: journal articleJournal: ThexisVolume: 22Issue: 2
-
PublicationCustomer Integration in the Early Phase of the Innovation Process( 2005-05-12)
;Kausch, ChristophEnkel, EllenCustomer input has become a valuable component of the innovation process. The integration of customer knowledge into the early innovation phase requires special types of customers and methods and entails specific risks according to each stage. This article describes when and how customers can be integrated and how possible negative side effects can be avoided. Relying on intensive desk research, in-depth case studies, and workshops with nine companies that are experienced in customer integration, the authors explain in detail the theoretical and practical aspects of knowledge integration and give advice on minimizing unwelcome side effects.Type: conference paper