Options
Marvin Greifenstein
Last Name
Greifenstein
First name
Marvin
Email
marvin.greifenstein@unisg.ch
ORCID
Now showing
1 - 7 of 7
-
PublicationWho Would Subscribe for a Car? The Influence of Car Ownership, Environmental Consciousness, Age, and Place of Living( 2023-06)
;Felix Schakols ;David FinkenThis paper investigates the perceived trustworthiness and convenience of car subscriptions in Switzerland. Evidence has been found that age, car ownership and environmental consciousness of the respondents have a statistically significant impact on trust and perceived convenience while the place of living shows no effect.Type: journal article -
PublicationType: JournalJournal: Transportation Research Part F: Traffic Psychology and BehaviourVolume: 100
Scopus© Citations 3 -
PublicationFrom Test Sites to Public Roads - A Look at the Global Status of Shared Autonomous Vehicles( 2024-02-23)
;Hartmut Güthner ;Felix KuhnertAndreas HerrmannType: newspaper articleJournal: ATZ worldwide -
PublicationVom Testgelände auf die Straße - Ein Blick auf den weltweiten Stand der Shared Autonomous Vehicles( 2024-02)
;Hartmut Güthner ;Felix KuhnertAndreas HerrmannType: newspaper articleJournal: ATZ - Automobiltechnische Zeitschrift -
PublicationSwiss Mobility Monitor 2024( 2024-06-11)
;Felix Schakols ;Peter Giger ;Philip Herger ;Artur Zazo -
PublicationThe Evolution of Shared Autonomous Vehicles (SAV) - Part 1: Market potential, user acceptance and early adopter groups(PricewaterhouseCoopers GmbH Wirtschaftsprüfungsgesellschaft, 2024-04)
;Hartmut Güthner ;Peter KauschkeFelix KuhnertAll rights reserved. This material may not be reproduced in any form, copied onto microfilm or saved and edited in any digital medium without the explicit permission of the editor. -
PublicationSwiss Mobility Monitor 2023( 2023-05)
;Felix Schakols ;David Finken ;Philip Herger ;Artur Zazo ;Nathalie HeimDer Swiss Mobility Monitor 2023 des Instituts für Marketing und Analytics (Universität Luzern) und des Instituts für Mobilität (Universität St. Gallen) ist die zweite Ausgabe einer schweizweiten repräsentativen Studie. Diese spiegelt den Status quo der Nutzung und der Wahrnehmung von innovativen Mobilitäts lösungen wieder. Zu Letzteren gehören mitunter: Elektromobilität, Car-Sharing oder der digitale Mobilitätskauf. Die Ergebnisse der Studie geben einen umfassenden Einblick in die Mobilitätsbedürfnisse der in der Schweiz lebenden Bevölkerung. Die diesjährige Publikation fokussiert sich auf generationenspezifische Mobilitätspräferenzen. Darüber hinaus finden sich im Studienbericht zum zweiten Mal umfassende Erkenntnisse zur Nutzung innovativer Mobilitätslösungen. Der Studienbericht kann über die Webseite der Universität Luzern erworben werden (Link). Nachfolgend finden sich ausgewählte Insights: Teil 1-Offenheit der Generation Z gegenüber neuen Mobilitätslösungen: